Leveringsvoorwaarden
Wij vinden het erg belangrijk dat u uw rechten kent en krijgt. Daarom doen wij niet moeilijk of geheimzinnig over de rechten van de klant en onze plichten als bedrijf.
Wij hebben maar 1 verzoek! Laat het ons weten wanneer er vragen zijn of indien u een artikel wilt retourneren. Hieronder vindt u een beknopte samenvatting met de belangrijkste punten van de Wet kopen op afstand:
Wat is kopen op afstand?
Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u veertien werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.
Wanneer gaat uw bedenktijd in?
Uw bedenktijd gaat in als u het product thuis krijgt.
Onze verplichtingen?
Een verkoper moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. En hij moet het adres of telefoonnummer van een helpdesk geven, zodat u weet wie u kan helpen als u een vraagt hebt. Doet de verkoper dit niet, dan krijgt u drie maanden extra bedenktijd. En let op: geeft de verkoper u deze informatie pas later? Dan hebt u vanaf dat moment weer een bedenktijd van veertien werkdagen. Zie voor alle informatie onze disclaimer.
Wat moet ik doen als ik een product wil terugsturen?
Wilt u een product terugsturen? Laat dit ons dan binnen de veertien werkdagen weten, voordat u het terugstuurt. Tip: bewaar altijd een bewijs als u een product terugstuurt. Bijvoorbeeld een bewijs van terugzending van het postkantoor.
Laat u binnen de veertien werkdagen weten dat u het product terugstuurt? Wij zorgen dan dat wij uiterlijk binnen dertig dagen (veelal veel eerder) uw geld terugbetalen.
Verzendkosten en voorwaarden bij retournering
Koopt u bij ons een product via internet? En besluit u binnen veertien werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen.
U krijgt de bezorgkosten terug
Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug. U kunt er ook voor kiezen om de bezorgkosten niet terug te krijgen: dan kunt u het product gratis terugsturen. Hoe dan ook u betaalt slechts eenmaal verzendkosten!
Hoe stuurt u het product terug?
U kunt het product terugsturen naar:
SSMC
Beethovenstraat 14
2651 VJ Berkel en Rodenrijs
Wat zijn de regels voor ruilen als u iets koopt via bijvoorbeeld internet of telefoon?
Als u een product in een winkel koopt en het product is in orde, dan hebt u volgens de wet geen recht op ruilen. De regels voor ruilen zijn anders als u iets koopt via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. We noemen dit koop op afstand. U kunt het product dan niet eerst bekijken of passen zoals in een gewone winkel.
Bij ons mag u altijd het product ruilen: u hebt een bedenktijd van veertien werkdagen. U kunt dan beslissen dat u het product toch niet wilt kopen. Dan stuurt u het terug. U krijgt dan uw geld terug. U hoeft niet te vertellen waarom u het product niet wilt.
Artikel defect of beschadigd ontvangen?
Indien het bestelde artikel reeds onverhoopt defect of beschadigd is bij ontvangst dan kunt u het artikel gratis terugsturen. U ontvangt dan kosteloos een nieuw exemplaar. Voor contactgegevens zie onze disclaimer.
Garantie buiten de zichttermijn?
Op al onze producten geldt een garantieperiode van 12 maanden indien het bestelde artikel defect raakt binnen deze termijn.
Voor contactgegevens zie onze disclaimer. De verzendkosten voor het naar ons opsturen van het product komen voor uw rekening.
Onze verplichtingen als verkoper
Wij willen geen ontevreden klanten. Voor u moet het bestellen van het product snel en soepel verlopen zonder poespas. Een goede informatie voorziening hoort daarbij. Hieronder vindt u antwoord op de belangrijkste vragen:
- Wat is de naam van de verkoper? De verkopers (en tevens contactpersonen) is Sander van Eersel
- Wat zijn de belangrijkste kenmerken van het product of de dienst? Dit staat in principe vermeld op onze site bij de desbetreffende artikelen. Mocht dit toch niet het geval zijn laat het ons dan weten. Voor contactgegevens zie onze contactpagina.
- Wat is de totale prijs van het product of de dienst? Dus met alle belastingen? Wij vermelden altijd de bedragen inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten.
- Hoeveel kost het om het product thuis te laten bezorgen? De verzendkosten bedragen 4,95.
- Hoe kunt u betalen? U kunt betalen via Ideal, paypal of overboeking.
- Hoe krijgt u het product thuis? Wij sturen al onze producten via POSTNL (pakketdienst).
- Hebt u wel of geen bedenktijd van veertien dagen? U heeft altijd een bedenktijd van veertien dagen.
- Hoe snel krijgt u het product? Indien u op werkdagen besteld voor 17.30uur, dan wordt de bestelling de volgende werkdag geleverd.
- Hoelang duurt een aanbieding? Dit staat altijd vermeld op onze site.